Sunday, July 6, 2014

IMPIAN NORLIDA : PROJEK 4 ANGKA

Detik pertama mengenali Shaklee bila berkongsi kebaikan dengan Mommy Ainul tentang Set Menyusu.
Alhamdulillah kesan vitamin terhadap badan memang begitu ajaib, susu badan yang mula nak merudum akibat tekanan & penat berjaya di atasi.Sekarang, saya memgandung anak ke tiga , saya ambil set hamil & wajib meneruskan set berpantang & set menyusu memandangkan saya berdarah 0 (confirm anak kena prolonged jaundice). Kalau ambil set berpantang lain, jamu & ubat-ubatan herba memang lambatla nak makan, sedangkan badan perlukan vitamin untuk bertenaga kan. Alhamdulillah dengan Shaklee, suami berjaya berhenti merokok & badan semakin sihat, Anak sulong saya pula dah jarang gatal-gatak badan memandangkan dia ada eczema & jarang juga ke hospital untuk ambil neb (anak saya juga ada asma).

Hari demi hari, dalam diam mengikuti perkembangan kejayaan Mommy Ainul. Kejayaan dari segi RM memang tak boleh disangkal lagi tapi yang peliknya kenapa ahli Shaklee yang berjaya tak pernah lagi saya jumpa yang tayang kereta mewah, baju branded, duit dalam akaun bank berkepuk-kepuk..MasyaAllah, malu dengan diri sendiri sebab mereka yang berjaya bagaikan orang 'biasa-biasa' je sedangkan mereka sebenarnya orang yang luar biasa.

Akhirnya baru ku tahu, magiknya berbisness Shaklee adalah sebab berpegang teguh dengan MASTER CHECKLIST. Walaupon baru setahun jagung ( belum setahun pon) terlibat dalam Shaklee, alhamdulillah banyak amalan yang tak pernah dibuat, saya berjaya paksa diri buat. Terasa kemanisan & ketenangan bila mengabdikan diri pada Nya. Terima kasih Shaklee sebab menjadi platform kepada saya untuk menghambakan diri pada Nya.

Impian dan harapan saya dalam Shaklee agar dapat berada dalam zon bebas hutang, dapat memberi wang kepada ibu bapa , dapat menunaikan umrah bersama keluarga, membantu adik beradik lain. Teringin benar bersedekah bila-bila masa je tanpa berfikir dua tiga kali. Semoga saya juga dapat memberikan yang terbaik untuk anak - anak saya. Wajib ada simpanan sendiri tanpa megharapkan elaun bulanan dari suami memandangkan saya hanyalah suri rumah. Bukan tak mahu kerja, tapi berkorban demi anak-anak & suami yang berkerja jauh dari saya.

Semoga dengan Shaklee serta ukhwah ahli Shaklee dapat membantu. Ya , atas usaha saya juga saya perlu berubah kepada yang lebih baik.



SEMOGA BERJAYA NORLIDA!
1ST DOWNLINE SAYA

No comments: