Thursday, July 17, 2014

Yahudi, Israel, Zionis dan Boikot Shaklee!

Siapakah Yahudi?


Yahudi adalah suatu Agama yang telah dikhususkan kepada satu bangsa, iaitu BANI Israel. Agama Yahudi yang sebenar tidak berdakwah untuk menarik penganut agama lain masuk ke dalam agama mereka. Agama Yahudi kini, dikatakan dianut oleh orang-orang yang mengaku diri mereka berbangsa Yahudi.

RUJUKAN : http://ms.wikipedia.org/wiki/Yahudi


Siapakah Bani Israel?


Bani Israel adalah kaum atau keturunan Yahudi. Ia bermaksud "Hamba Allah" atau "tentera Allah". Gelaran Israel dikurniakan kepada Nabi Yaakub kerana baginda diberkati oleh Allah s.w.t. Bani Israel percaya keesaan Allah s.w.t.

Rujukan : http://ms.wikipedia.org/wiki/Bani_Israel



Siapakah Zionis?


Zionis adalah pergerakan kebangsaan yang ditubuhkan oleh bangsa Yahudi pada tahun 1897 di Basel, Switzerland. Istilah "Zionis" berasal dari perkataan Bukit Zion, iaitu tapak paling suci dalam agama Yahudi, sekarang menjadi tapak Masjid al-Aqsa



Siapakah Aqsa Syariff?


Aqsa Syariff pula adalah satu organisasi sukarelawan dan menjadi pertubuhan bukan kerajaan NGO. Aqssa Syariff menyebarkan maklumat, memberi bantuan kemanusiaan, bantuan kewangan dan kerjasama untuk misi bantuan kepada Palestine.

Rujukan : http://aqsasyarif.org.my/v3/index.php/profil-korporat/pengenalan-sejarah



Apakah pula kaitan dengan Palestine?


Palestine dimiliki Bani Israel, sehingga lebih kurang 60 tahun sebelum kelahiran Nabi Isa. Sehinggalah tanah Palestin dikuasai oleh tentera Rom dan kaum Bani Israel telah diusir keluar dari sana dan tersebarlah kaum ini ke serata dunia yang kini dikenali sebagai Yahudi.

Sejarah Palestin dan Yahudi yang senang difahami boleh dibaca di sini : http://leokid.wordpress.com/2009/01/05/sejarah-palestin-israel/




Apakah isu Israel dan Palestin dan kaitan dengan Yahudi?


Kini, Israel di bawah rejim Zionis menyerang Palestin untuk meluaskan pemerintahan dan sempadannya. Palestin yang asal berjihad untuk menawan kembali Masjid al-Aqsa.

Gaza adalah wilayah yang masih di bawah taklukan Palestine, di bawah pimpinan kerajaan Hamas.




Siapakah yang patut umat Islam tentang?


Sudah tentulah yang perlu kita tentang sekarang adalah rejim Zionis ini yang menamakan negara baru mereka sebagai Negara Israel. Pemimpin Israel adalah Benjamin Netanyahu.



Siapa yang perlu kita, umat Islam boikot?


Untuk mematahkan serangan rejim Zionis ini, kita perlulah mematahkan juga sumber kawangan yang disalurkan terhadap Israel ini, BUKANNYA SEMUA PRODUK YAHUDI.







Adakah Shaklee Menyokong Israel?


Shaklee adalah sebuah syarikat yang berpangkalan di Amerika Syarikat. CEO Shaklee, Roger Barnett bukanlah seorang Yahudi dan pihak syarikat telah mengeluarkan kenyataan bahawa Shaklee tidak menyokong atau menyalurkan dana kepada Israel.

Isu yang panas sekarang, dikatakan bahawa Shaklee menyalurkan dana kepada Israel adalah fitnah semata-mata dan anda boleh emel sendiri kepada pihak Shaklee bertanyakan isu ini.


Isu Shaklee dan Israel


Dikatakan telah ramai yang berjumpa dengan satu website iaitu KI yang menyokong Israel dan dikatakan ada lambang Shaklee di situ. Ya, KI itu adalah satu kumpulan yang menyokong Israel yang seorang dari ahlinya adalah Shaklee INDEPENDANT DISTRIBUTOR seperti SAYA.

Menurut pihak Shaklee, mereka memberi kebebasan kepada semua SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR untuk menggunakan bonus-bonus yang diberikan kepada semua pengedar-pengedarnya.

Jadi, sekarang, hak SID itu sendiri untuk menggunakan bonus yang diberikan ke jalan pilihannya.

Analoginya begini; Saya bekerja dengan Syarikat kicap Matahari. Pada hari gaji, saya terima gaji dan saya sedekah gaji saya kepada GAZA. Adakah dikira SYARIKAT KICAP MATAHARI yang memberikan sumbangan kepada Gaza? Jawapannya, TIDAK, bukan? Saya sebagai pekerja yang telah menerima gaji yang menyumbang kepada Gaza.

Jadi, diharapkan fitnah Shaklee menyumbang kepada Israel dihentikan dan kaji dahulu dengan bertanyakan kepada pihak yang sebenar, bukan datang dari buah mulut orang lain semata-mata.

Pencerahan dari Shaklee Mengenai Isu Israel


Shaklee tidak terlibat di dalam aktiviti keagamaan mahupun sebarang parti politik. Shaklee tidak menaja KI. Shaklee juga tidak meletakkan logo syarikat pada website tersebut. Pihak KI telah bersetuju untuk mengeluarkan imej logo syarikat daripada website tersebut.

Statement dari pihak Shaklee berkenaan isu Israel



Jadi, apa peranan kita sebagai umat islam?


Apabila saudara kita ditimpa kesusahan, perlulah dibantu untuk meringankan beban mereka yang menderita. Gaza memang teruk diserang sekarang, tetapi saya tidak dapat mengangkat senjata membantu mereka melawan rejim Zionis itu.

Daya saya sekarang adalah doa dan bantuan dari segi dana kewangan yang sememangnya saya pilih Shaklee sebagai punca rezeki saya yang utama untuk membantu mangsa-mangsa kekejaman rejim Zionis ini.

Saya memang menyeru anda-anda sekalian, buka mata, buka hati, buka minda, pilihlah jalan yang betul untuk membantu saudara-saudara seislam kita, supaya kita sama-sama kuat bersatu terutamanya dari sudut ekonomi untuk menaikkan agama yang kita sanjungi ini.

Terlalu banyak agenda diatur, tetapi pada masa moden ini, kewangan adalah sumber yang utama untuk menentukan jatuh bangunnya sebuah negara. Jalankan tanggungjawab anda sebagai seorang Muslim untuk membantu mereka yang di dalam kesusahan ini.

Lebih penting lagi adalah DOA. Marilah kita semua berdoa agar peperangan ini dihentikan secepat mungkin dan insyaallah, janji ALLAH itu pasti, satu hari nanti kejayaan akan memihak kepada rakyat Palestine. Semoga kita semua menjaga iman, menjaga akhlak dan menjaga ibadah agar ISLAM kuat di mata dunia!

Jom QUNUT NAZILAH! Semoga Israel laknatullah dipatahkan oleh penduduk Palestine dan sekutu-sekutu Islam dengan bantuan Allah.


Ya Allah, penuhilah permintaan kami, bantulah kami yang lemah lagi hina ini, lorongkan kami supaya kami bertemu jalan untuk membantu saudara-saudara seISLAM kami di seluruh dunia, semoga Islam menang di bumi Mu ya Allah.










2 comments:

keluarga bahagia said...

Alhamdulillah penjelasan yang mudah untuk faham....jemput baca " petua kekal cantik dan sihat sepanjang hari " di http://umiwarham.blogspot.com/

rokiah said...

Alhamdulillha..penjelasan lengkap